Kuang-Kuit! Hello everyone welcome abroad. Plz buckle up coz oull are now at FiqaSaleh property and make sure uoll using Google Chrome for oull on good. teehee!

Qurban


Lembu-lembu yang masih tinggal untuk di Qurban kan. Ni tengah nak bawak turun Lembu yang Emak aku nak Qurban kan.  Lembu tu gerak sikit, aku dah lari jauh dah. hihi..
Siap ada nama tag lagi. Hah ni lah lembu mak aku nak di Qurban kan. Siap ada yang buat lawak lagi. Bukan panggil lembu tu "lembu hjh.Pungut" tp panggil lembu tu "Hjh.Pungut".  Nasiblah mak aku jenis yang senang di buat bahan lawak.
Susah jugak nak suruh lembu ni baring. Bila dah baring siap-siap ikat kali tu takut di sepak terajang  lembu tu nanti. 
Hah! ni lah mak aku. Melompat mak aku lembu ni kerjakan. Kaki dah ikatlah, mana boleh bangun lagi. Lembu tu angkat kepala sikit mak aku punyalah terkejut.
Sebelom disembelih, sapa yang ada bahagian pada lembu ni kenalah usap-usap dulu lembu ni.  Aku pun tak tau kenapa, mungkin nak doakan lembu ni sedia di Qurban kan kot.

Ni, adik dan abang aku. Dorang pun ada bahagian jugak. 

Kalau tak silap aku lembu ni tadi di bahagi kepada 7 bahagian. 2 dari 7 bahagian tu , makcik aku dan mak kandung aku punya bahagian. Yang tudung hijau tu mak kandung aku, yang tudung bunga2 tu makcik aku.
Tudung hitam tu kakak aku, punnn sama jugak ada bahagian. Yang selebih tu  anak-anak abang aku tadi rasanya kot, aku pun tak pasti sangat. Aku? T_T Tahun ni bukan untuk aku, sebab mak kandung aku punya turn. 


Photobucket
Acara penyembelihan, ishh punyalah tajam parang ke pisau pakcik Jamal ni. Memang khas untuk menyembelih je. Pakcik Jamal marah ooo kalau kacau pisau/parang dia ni kalau buat potong benda lain.



Sumber/Bahan:
Gambar: Abang aku with his Samsung Galaxy Tab
Edit: Aku with PhotoScape
Anda digalakkan Like,Send dan Tweet..TQ

0 00,000,000 Pembaca:

ShareThis

myfreecopyright.com registered & protected

www.dare2rich.co/sepikaderio